Δημιουργικές Εργασίες

 »Η αξία της δημιουργικότητας στη Μουσική Αγωγή»

Δημιουργώ σημαίνει εμπνέομαι, ενεργοποιούμαι, εξερευνώ, ανακαλύπτω, συνθέτω, παράγω, αισθάνομαι, εκφράζομαι, πειραματίζομαι, τολμώ, καινοτομώ, πρωτοτυπώ με το δικό μου ιδιαίτερο και προσωπικό τρόπο. Η δημιουργικότητα είναι χαρά  και ευχαρίστηση, άνθιση της παιδικής έκφρασης μέσα στην τάξη.

Οι δημιουργικές εργασίες βοηθούν τους μαθητές να εκδηλώσουν και να αξιοποιήσουν το δημιουργικό τους ταλέντο, να αυτενεργήσουν, να σκεφτούν και να πράξουν μουσικά. Ο ρόλος του δασκάλου είναι να θέσει το πρόβλημα και οι μαθητές «δουλεύουν» για τη λύση του. Στο πλαίσιο της διδασκαλίας του μαθήματος Μουσικής Αγωγής, οι μαθητές του Γυμνασίου ασκούνται στις δημιουργικές εργασίες: σύνθεση μουσικής, μουσική με ζωγραφική, μουσική με χρήση νέας τεχνολογίας, μουσική και δημιουργική γραφή (μουσική με ποίηση, μουσική με λογοτεχνία), μουσική με χορό, μουσική και θεατρικό παιχνίδι (θεματικά στιγμιότυπα).

Δημιουργία τραγουδιού

Μαθητές και μαθήτριες του σχολείου μας συνεργάστηκαν για τη δημιουργία του τραγουδιού »Κύπρος», στο πλαίσιο του Πανελλήνιου Εκπαιδευτικού Προγράμματος – Διαγωνισμού: »Κύπρος 1974 – 2014, 40 χρόνια Δεν ξεχνώ, διεκδικώ, δημιουργώ …».  Τα παιδιά διακρίθηκαν με το Β’ Πανελλήνιο Βραβείο στην κατηγορία: Μουσική Σύνθεση. Στίχοι: Μαρία Μπαξεβάνου.  Μουσική: Παύλος Αντωνιάδης.  Οργανικό Σύνολο: Παύλος Αντωνιάδης (πιάνο), Αθανασία Κοντσέ (βιολί), Ερμιόνη Κωνσταντινίδου (φλάουτο), Χρήστος Κουτσουράς (κιθάρα). Φωνητικό Σύνολο: Αθανασία Κοντσέ, Αθηνά Στεργιαννίδου, Ιωάννα Πούλιου.

Μουσική με Τεχνολογία

Εργασία: Επιλέξτε ένα αγαπημένο σας μουσικό έργο ή τραγούδι και δημιουργείστε ένα δικό σας βίντεο στον υπολογιστή με τη χρήση του προγράμματος windows movie maker ή δημιουργείστε το δικό σας ηχητικό remix (virtual dj) ή μια παρουσίαση σε αρχείο power point.

Ματθαίος Λεωνίδης, A1. Επέλεξα να ασχοληθώ με το θέμα: »Τα δικαιώματα των παιδιών» διότι βλέπω καθημερινά μεγάλους ανθρώπους να εκμεταλλεύονται τα παιδιά τους για προσωπικό, οικονομικό τους όφελος. Επίσης επέλεξα ως συνοδευτική μουσική το »Adagio»  του Albinoni επειδή είναι μια πολύ όμορφη μελωδία και μπορείς να εκφραστείς μέσα απ’  αυτή την ομορφιά της Μουσικής!!!

Αλέξανδρος Τσιομπίκας,  Γ2. Μουσική – Το αίσθημα στη ζωή!  Το θέμα της εργασίας μου με το οποίο αποφάσισα να ασχοληθώ και να παρουσιάσω στο power point, εκφράζει τις απόψεις μου για τη Μουσική. Η Μουσική είναι η τέχνη που ενώνει τον κόσμο και προσφέρει χαρά, ευτυχία και χρώμα στη ζωή μας!

Έλλη Αράπη – Κική Αθανασιάδου, Γ1. Επιλέξαμε το κομμάτι: » Pray» του Justin Bieber που αναφέρεται στις δυσκολίες που περνάει πολύς κόσμος σήμερα (πόλεμος, φτώχεια, φυσικές καταστροφές) και ειδικά τα παιδιά. Θέλουμε να δώσουμε ένα μήνυμα αισιοδοξίας, ειρήνης και αγάπης προς αυτά τα άτομα με την ελπίδα πως μια μέρα ο κόσμος θα γίνει καλύτερος και θα επικρατεί η ειρήνη και η φιλία ανάμεσα σ΄όλους τους λαούς!  

Κατερίνα Παπά, Β’2. O λόγος για τον οποίο επέλεξα να παρουσιάσω ως θέμα της εργασίας μου τα μουσικό έργο των τριών σπουδαιότερων συνθετών της κλασσικής (διαχρονικής) μουσικής είναι ο θαυμασμός μου και η αγάπη μου προς την κλασσική μουσική και των μουσικών έργων  – αριστουργημάτων  – των τριών αυτών συνθετών. Θεωρώ ότι με τις δυνατότητες του windows movie maker μπορεί ο θεατής του βίντεο να μάθει βασικά πράγματα για τρείς από τους Μεγαλύτερους Συνθέτες όλων των εποχών! Καλή διασκέδαση …

Αλέξανδρος Ιστόριος – Β1.  »Περιβαλλοντική Καταστροφή». Εμπνεύστηκα το θέμα της εργασίας μου από την περιβαλλοντική κατάσταση που επικρατεί στον κόσμο λόγω των ανθρώπων. Με ενέπνευσαν οι στίχοι του Νίκου Γκάτσου: »Ο Εφιάλτης της Περσεφόνης» τους οποίους χρησιμοποίησα στο βίντεο. Επίσης δανείστηκα ιδέες από το βιβλίο: «Ατζέντα 21″, ένα βιβλίο με απόψεις παιδιών για πολλά θέματα, όπως η περιβαλλοντική καταστροφή σε διάφορες χώρες του κόσμου. Η μουσική επένδυση είναι από την ταινία: » Harry Poter and the Deathly Hallows» ( theme song).

Μαρία Φροσύνη, Β2. »ΕΙΚΟΝΕΣ ΑΠΟ ΤΗ ΦΥΣΗ» Για τη δημιουργία του συγκεκριμένου power point επέλεξα εικόνες από εξωτικά λουλούδια και φυτά του πλανήτη μας σε διάφορες φάσεις της ανάπτυξής τους. Όσον αφορά τη μουσική που συνοδεύει τις εικόνες, λόγω του θέματος, επέλεξα μια χαρούμενη μελωδία του Jim Macleod. Στην ουσία πρόκειται για έναν συνδυασμό τεσσάρων διαφορετικών βαλς ενοποιημένων σε ένα μουσικό κομμάτι: a- Comin’ Thru’ the Rye, b-Like a Red Red Rose, c-Bonnie Galloway, d-Soft Lowland Tongue 

Η πορεία του πλανήτη γη στο πέρασμα του χρόνου. Η έμπνευση μου για αυτή την ταινία ήταν όλα  αυτά που ακούμε εδώ και τόσο καιρό στις ειδήσεις για ό,τι γίνεται στην Ιαπωνία. Πρέπει να συνειδητοποιήσουμε κάποτε ότι όλα αυτά που μας λένε τα οικολογικά σωματεία μπορεί να γίνουν αλήθεια και ότι αν δεν κάνουμε κάτι γρήγορα, μπορεί ο όμορφος πλανήτης μας να καταστραφεί. Η μουσική είναι μια επιλογή από το CD του Βαγγέλη η οποία έχει χρησιμοποιηθεί σε πάρα πολλές ταινίες τέτοιου τύπου. Μου αρέσει πολύ αυτή η μουσική γι’ αυτό την επέλεξα.   

Ηλίας και Ευριπίδης Πούλιος, Α2 – Β2. Επιλέξαμε το κρητικό τραγούδι: «Στης Γραμβούσας τ’  ακρωτήρι» επειδή καταγόμαστε από την Κρήτη έχοντας έτσι αποκτήσει μια ιδιαίτερη σχέση με τη μουσική της. Επίσης θέλαμε το τραγούδι που θα χρησιμοποιούσαμε να είναι παραδοσιακό επειδή και οι δυό μας ασχολούμαστε με την παραδοσιακή μουσική.  

Κωνσταντίνος Λυρούδης – Β1. Επέλεξα το γαλλικό τραγούδι: »Au bord de la Tamise» για να τονίσω το γαλλικό στοιχείο στο βίντεο. Το χρησιμοποίησα για να αναδείξω στον ακροατή το ρομαντισμό της χώρας και ιδιαίτερα του Παρισιού, της Πόλης του Φωτός.

Θεόδωρος Καραπαναγιώτης Α1. Ασχολήθηκα με το θέμα του σεισμού στην Αϊτή διότι μόλις είδα τι είχε γίνει σε αυτήν τη χώρα και πόσοι άνθρωποι πέθαναν, ήθελα να βοηθήσω και εγώ με όποιον τρόπο μπορούσα. Λίγους μήνες μετά ο K’ NAAN έγραψε το τραγούδι: »Wavin’ flag» και νέοι Καναδοί τραγουδιστές το ερμήνευσαν. Τα έσοδα από τις πωλήσεις στάλθηκαν στην κυβέρνηση της Αϊτής με σκοπό να βοηθήσει τη χώρα αυτή να ακμάσει ξανά. Έτσι χρησιμοποίησα αυτό το τραγούδι για να φτιάξω το βίντεο και γιατί ακόμα, η μουσική μπορεί να βοηθήσει οποιονδήποτε χρειάζεται ένα χέρι βοήθειας!

 Αθηνά Κουταλά, Β1. Το τραγούδι που επέλεξα να αποδώσω με βίντεο είναι το »Boulevard of Broken Dreams» των Green Day. Το θέμα του είναι η μοναξιά, ένας νέος που αισθάνεται απομονωμένος μέσα στον κόσμο αλλά ελπίζει πως θα βρεθεί μια συντροφιά στο δρόμο του… Προσωπικά, τόσο οι στίχοι του όσο και η μουσική του μου αρέσουν πολύ και με συγκινούν! Πιστεύω πως αν κάποιος ασχολείται με θέματα που του αρέσουν μπορεί να αποδώσει το καλύτερο αποτέλεσμα. »Life During Wartime» – Pinhead Gunpowder  

Έλλη Οζμαντζικίδου, Γ2. »Τα δικαιώματα των ανηλίκων»

 Σοφοκλής Κείσαρης, Β1. Το τραγούδι που επέλεξα είναι το  «All you need is love» των Beatles γιατί πιστεύω ότι έχει σχέση με τα όσα κάνουμε στο μάθημα της Μουσικής. Επίσης περνά ένα μήνυμα υψίστης σημασίας στο σημερινό κόσμο. Όλοι χρειάζονται την αγάπη των συνανθρώπων τους για μια όμορφη ζωή!

Όλγα Αποστολούδα, Α1. Επέλεξα να ασχοληθώ με ένα θέμα που με συγκινεί πολύ: »Η ατομική βόμβα στη Χιροσίμα». Ήμουν μαθήτρια στην Ε’  Δημοτικού όταν ασχοληθήκαμε με αυτό το θέμα και είδαμε κάποιο σχετικό ντοκιμαντέρ. Είχα παραξενευτεί πολύ τότε γιατί ακόμα και σήμερα υποφέρουν πολλοί άνθρωποι. Το μουσικό έργο: » Η καταιγίδα» (από τις »Τέσσερις Εποχές») του Βιβάλντι, πιστεύω ότι αποδίδει την ένταση και την αγωνία των ανθρώπων που έζησαν εκείνες τις τραγικές στιγμές της καταστροφής!

Ειρήνη Γουνοπούλου, Β1. Επέλεξα να ασχοληθώ με την εργασία: Μουσική – movie maker γιατί μου κεντρίζει το ενδιαφέρον να δημιουργήσω ένα βίντεο με ένα θέμα το οποίο θα μπορεί να εκφράζει τα συναισθήματα του στιχουργού του αλλά και να εμπνέει τον κόσμο μέσα από τη μουσική και τους στίχους του. Το θέμα της εργασίας μου ήταν η παγκόσμια ειρήνη και η ένωση των λαών. Τα δύο αυτά μηνύματα εκφράζονται μέσα από το βίντεό μου και γι αυτό το τραγούδι που επέλεξα ήταν το »Imagine» του John Lennon.

Πανωραία Αυγερινάκη, Μαρία Δανδίκα, Γ1. Το θέμα της εργασίας μας ήταν οι » Μεγάλες Όπερες του κόσμου». Μας ενδιέφερε να γνωρίσουμε ποιές χώρες παγκοσμίως, φιλοξενούν τις σημαντικότερες όπερες αλλά και να πληροφορηθούμε στοιχεία σχετικά με την ίδρυσή τους, την κατασκευή τους,  την υλικοτεχνική υποδομή τους. Πράγματι μέσα από την εργασία μας, μας δόθηκε η ευκαιρία να ταξιδέψουμε και εμείς παράλληλα στον κόσμο,  θαυμάζοντας τα πανέμορφα κτίρια και τις πλούσιες εγκαταστάσεις όπερας, που αποτελούν αληθινά στολίδια στις χώρες τους!

Μάκης Δώνης, Δωρόθεος Επεσλίδης, Γ1. Στην εργασία μας επιλέξαμε κι εμείς να ασχοληθούμε με τα διασημότερα κτίρια Όπερας στον κόσμο. Θέλαμε να επαναφέρουμε στη μνήμη των συμμαθητών μας πως υπάρχουν αυτές οι Όπερες, ένα πλούσιο μουσικό είδος, άγνωστο για πολλούς  στη χώρα μας και αρκετά δύσκολο για την ηλικία μας που όμως αξίζει να ανακαλύψουμε! Ευχαριστούμε τη μαθήτρια της Β΄ Γυμνασίου Αθηνά Κουταλά για την επεξεργασία του υλικού μας στο movie maker.

 Κατερίνα Κωνσταντινιάκου, Β2. Remix – Όλα για τη Μουσική. Επέλεξα να κάνω ένα remix όλων των αγαπημένων μου ακουσμάτων για να δείξω πόσα πολλά πράγματα μπορείς να κάνεις με τη μουσική. Όλα αυτά τα τραγούδια είναι για μένα ευχάριστες μελωδίες που μπορούν να με βοηθήσουν κατά τη διάρκεια της ημέρας. Άλλα με χαλαρώνουν, κάποια μου »ανεβάζουν» τη διάθεση και πολλά με χαροποιούν.

Γεωργία Μιχαηλίδου, Γ1. Η μουσική είναι ένα μέσο για να δείχνεις αυτό που νιώθεις, να εκφράζεις τα συναισθήματά σου. Αν αισθάνεσαι χαρά ή λύπη θα επιλέξεις να ακούσεις το είδος της μουσικής που ταιριάζει στις προτιμήσεις σου. Έτσι και ‘γω επέλεξα το τραγούδι »Hold my hand» του Michael Jackson με τον Akon, συγκινημένη από τους στίχους του που μιλούν για την αγάπη και την ανάγκη κάθε ανθρώπου να βρει μια συντροφιά στη ζωή του. Όπως προτρέπει και το τραγούδι: »Δεν είναι ωραίο να είσαι μόνος σου γι αυτό έλα και πιάσε το χέρι μου για να είμαστε μαζί …»

Μαρκέλλα Πάδη, Γ2. – »New York». Επέλεξα το τραγούδι: »Empire State of Mind», το οποίο αναφέρεται στη Νέα Υόρκη και σε σημαντικά πρόσωπα που έζησαν εκεί. Το τραγούδι αυτό είναι ένας ύμνος σ’  αυτή την πανέμορφη πόλη που όλους τους εμπνέει, τους γοητεύει και όπου τα όνειρα γίνονται πραγματικότητα!  Θα ήθελα και ‘γω κάποια μέρα να εκπληρώσω το όνειρό μου, να ταξιδέψω στην Νέα Υόρκη, την Πρωτεύουσα του Κόσμου!

Λουκάς Μέττας, Αλέξανδρος Ασκαρίδης, Γ1. Remix – DJ Loukas, Alex. Το μήνυμα που θέλαμε να περάσουμε μέσα από το remix μας είναι πως ο καθένας μπορεί να δημιουργήσει τη μουσική που του αρέσει χωρίς περιορισμούς και με ελεύθερο πνεύμα!

Σόνια Ισαακίδου, Αναστασία Μαρτάκου, Γ1. Remix

Χρήστος Βλάχας, Β1. Επέλεξα ως θέμα της εργασίας μου: »αλλαγή μουσικής σε στίχους ενός τραγουδιού». Από μία λίστα τραγουδιών που υπήρχαν στο μουσικό πρόγραμμα: Magix music maker 16 Premium,  διάλεξα το τραγούδι: Long way (αρχικό). Στη συνέχεια πειραματίστηκα με τις δυνατότητες του συγκεκριμένου προγράμματος για να αλλάξω τη μελωδία του τραγουδιού: Long way (μουσική:Kris)

Έλλη Αράπη, Κική Αθανασιάδου, Γ1. Το  Remix που δημιουργήσαμε αποτελεί συνδυασμό δύο τραγουδιών: »Show me love» του Michael Mind και »One your name» των Swedish House Mafia. Με το remix ενός pop και ενός house τραγουδιού θελήσαμε να δημιουργήσουμε ένα νέο, πρωτότυπο, χορευτικό κομμάτι που να πλησιάζει περισσότερο τις μουσικές προτιμήσεις των παιδιών της ηλικίας μας.

Κωνσταντίνος Καρδαμηλιώτης, Γ1.  Η άποψή μου για την μουσική είναι πως πρέπει να σε «ανεβάζει» δηλαδή να σε βοηθάει να ξεχάσεις όλα τα προβλήματά σου και να σε ξεσηκώνει. Το σημαντικότερο όμως είναι να το πετυχαίνει  αυτό περισσότερο με τον ήχο παρά μέσα από τους στίχους. Αυτό ακριβώς πετυχαίνει η μουσική House-Electro-Dance. Μιλάμε για ένα μοντέρνο μουσικό είδος που ο ρυθμός του σε καθηλώνει και ταυτόχρονα είναι τόσο εύκολο να παραχθεί από όλους. Αρκεί να υπάρχει μεράκι και αγάπη για τη μουσική. Για το βίντεο μου επέλεξα εικόνες με πολλά χρώματα και φαντασία και ένα από τα αγαπημένα μου τραγούδια το One (Your Name) των Swedish House. 

 Μουσική με Ζωγραφική.

Εργασία: Επιλέξτε ένα αγαπημένο σας μουσικό έργο ή τραγούδι και εμπνευσθείτε έναν πίνακα ζωγραφικής!

  Υακίνθη Τζώτζιου, Β2 (2009). Ο Μολδάβας – Σμέτανα Μετά από μια πιεστική μέρα στο σχολείο το μόνο που ήθελα ήταν η ηρεμία. Η απόφασή μου να ακούσω μουσική ήταν μηχανική. Αυθόρμητα κατευθύνομαι στα cd της κλασικής μουσικής! Χωρίς δεύτερη σκέψη και μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα ήδη άκουγα την αρχή του έργου » Ο Μολδάβας» … την υπέροχη μαγευτική μελωδία της »γέννησης » του ποταμού στο βουνό. ‘Εκανα αυτό το ταξίδι μέσω της ονειρεμένης μουσικής και κατέληξα στην ένωση με τη θάλασσα… Εκεί το μυαλό σταματάει. Όλα τα λένε οι νότες . Έτσι προσπάθησα να αποτυπώσω, όσο πιο πιστά μπορώ, τη ροή των νερών μέσα από τα χρώματα. Μουσική και ζωγραφική, χρώματα και νότες!

 

Αντώνης Σαλονικίδης Α2. Δημιούργησα αυτή τη ζωγραφιά εμπνεόμενος από τους στίχους του τραγουδιού: Θάλασσα πλατιά. Η ζωγραφιά περιλαμβάνει ένα καραβάκι που πλέει πάνω στη θάλασσα ενώ στο βάθος του ορίζοντα υπάρχουν βουνά. Την εικόνα συμπληρώνει ο ήλιος με τα σύννεφα καθώς και τα βράχια στο κάτω αριστερό μέρος της ζωγραφιάς.

Ιορδάνης Τσελεπίδης Β2. Η ζωγραφιά που έκανα είναι εμπνευσμένη από το τραγούδι: Last Christmas. Όπως όλοι γνωρίζουμε τα Χριστούγεννα είναι μια γιορτή χαράς, ευτυχίας και ειρηνικής συνύπαρξης αλλά κυρίως αγάπης! Γι αυτό το λόγο υπάρχει και η καρδιά στο κέντρο της ζωγραφιάς μου. Δηλώνει την αγάπη και φυσικά θα αναρωτιέστε τι δηλώνουν όλα αυτά τα χρώματα. Λοιπόν τα Χριστούγεννα δεν είναι μια γιορτή μόνο για τους Έλληνες ή για τους Άγγλους. Είναι μια γιορτή για όλους τους λαούς, έτσι όλοι οι άνθρωποι εμπλέκονται μεταξύ τους όπως τα χρώματα. Τέλος θα παρατηρήσατε ότι υπάρχουν ζωντανά χρώματα που δηλώνουν τη χαρά, την αγάπη και την ευτυχία!

Έφη Λόλα, Β1. Επέλεξα για τη ζωγραφιά μου το τραγούδι: All i want for Christmas is you επειδή είναι ένα από τα αγαπημένα μου και λόγω Χριστουγέννων. Στη ζωγραφιά μου απεικονίζω δύο ταράνδους αγκαλιασμένους με ένα κασκόλ. Θέλω να δείξω πως τα Χριστούγεννα είναι μια γιορτή χαράς, αγάπης και όλοι οι άνθρωποι πρέπει να είναι μαζί και αγαπημένοι.

 Κωνσταντίνα Δουδούμη, Γ1. We are the world Η απόφασή μου να ασχοληθώ με αυτό το τραγούδι και να το κάνω εικόνα προέκυψε από την ανάγκη να εκφράσω την επιθυμία μου και την ευχή μου για ομόνοια ανάμεσα στους λαούς και στα κράτη. Οι λαοί πρέπει να είναι ενωμένοι, να μην υπάρχουν εχθρότητες, πόλεμοι και αντιπαλότητες. Να υπάρχει αλληλεγγύη και προσφορά ανάμεσα στους λαούς. Μόνο αν είμαστε ενωμένοι και υπάρχει ειρήνη μεταξύ των λαών θα μπορέσουμε να δημιουργήσουμε έναν καλύτερο κόσμο. Το μελλον ανήκει στα παιδιά και για να υπάρξει μέλλον γι αυτά θα πρέπει οι μεγάλοι να προστατεύουν τον πλανήτη ώστε να συνεχιστεί η ζωή!

 Δήμητρα Μπατζάκα, Β2. Liz on top of the world  Η μουσική που επέλεξα είναι ήρεμη, μελωδική και μια από τις αγαπημένες μου. Η εικόνα που φαντάστηκα και ζωγράφισα δείχνει μια αγέρωχη κοπέλλα που κοιτάει από ψηλά τον ορίζοντα. Είναι σκεπτική, υπερήφανη και μόνη αλλά ταυτόχρονα δυναμική,  που πηγαίνει κόντρα στον άνεμο ξεπερνώντας όλα τα εμπόδια που βρίσκονται μπροστά της!

 Μάρα Μιντζιβίρη, Β’2. Επέλεξα ένα τραγούδι του Μ. Χατζηγιάννη: »Το καλοκαίρι μου» επειδή θέλω να τονίσω πως η αγάπη είναι το πιο σημαντικό, το πιο ευχάριστο και το πιο ωραίο συναίσθημα. Η ζωγραφιά μου απεικονίζει ένα ερωτευμένο ζευγάρι μπροστά από μία καταγάλανη θάλασσα και από ένα ονειρικό, μαγευτικό ηλιοβασίλεμα…

Μαρία Μεχανετζίδου, Γ2. You and I.  Επέλεξα να εμπνευστώ από το τραγούδι: »You and I». Είναι ένα τραγούδι που με εκφράζει και μου »ξυπνάει» ευγενικά συναισθήματα. Η ζωγραφιά μου απεικονίζει δύο καρδιές πράσινες σε σχήμα φύλλου που είναι χωρισμένες με την ελπίδα ότι στο τέλος θα ενωθούν.
  

Μουσική με Χορό

Εργασία: Επιλέξτε ένα αγαπημένο σας είδος μουσικής και δημιουργείστε τη δική σας χορογραφία. Αυτοσχεδιάστε και εκφραστείτε μέσα από την κίνηση και το ρυθμό της μουσικής!

Μαρία Χατζηκαλλία, Β2. Πάτησα το play και όλα ξαφνικά μου φάνηκαν διαφορετικά. Έπαψα να σκέφτομαι λογικά και ταξίδεψα σε έναν κόσμο γνωστό για μένα πια. Εννέα χρόνια τώρα τρυπώνω εκεί και εδώ και αφήνομαι στα χρώματα και στο ρυθμό της μελωδίας… Ξεχνάω να μελετήσω και να υπολογίσω το κάθε μου βήμα γιατί τα πόδια μου, τα χέρια μου, το κεφάλι μου και κάθε μέλος του σώματος μου ταξιδεύουν μαζί με την ψυχή μου… Γιατί για μένα «χορεύω» σημαίνει υπάρχω, δίνω όλη μου την ψυχή προκειμένου να πετύχω αυτό που φαντάζομαι και ονειρεύομαι. Πολλές φορές έπιασα τον εαυτό μου να αναρωτιέται πώς θα ήταν η ζωή μου χωρίς το χορό. Δεν έχω ποτέ απαντήσει σε αυτό το ερώτημα γιατί απλά ο χορός υπάρχει τώρα μέσα στην καθημερινότητα μου και παίζει κυρίαρχο ρόλο σε αυτή. Ο καθένας μπορεί να χορέψει αρκεί να πατήσει το play και να νιώσει ελεύθερος έστω και για λίγο…

 

Σαμπρίνα Μακαρίδου, Β1.  H εργασία που είχαμε για τα Χριστούγεννα ήταν φανταστική! Εγώ επέλεξα το θέμα Τραγούδι-Χορός γιατί μου αρέσει ο χορός και το τραγούδι. Ο χορός είναι έμπνευση, είναι ένας τρόπος ζωής, είναι πειθαρχεία. Μέσα από το χορό εκφράζεσαι και διώχνεις καθετί που σε προβληματίζει. Μαθαίνεις να σέβεσαι τον/την παρτενέρ σου και να συνεργάζεσαι. Το τραγούδι και αυτό με τη σειρά του είναι ένας τρόπος έκφρασης που σε χαλαρώνει και σε κάνει να ταξιδεύεις και να ονειροπολείς…

Μαρία – Δήμητρα Κολυμπάρη, Β1.

Αργυρώ Ζιώγα, Άννα Κοκόλη, Α1.

 Μουσική με Ποίηση

Εργασία: Επιλέξτε ένα τραγούδι και αλλάξτε τους στίχους του με δικούς σας στίχους! Εμπνευστείτε από τη μελωδία και το ρυθμό του τραγουδιού και δημιουργείστε τη δική σας εκδοχή.

Κορίνα Πρίζιου, Α2. Όταν άκουσα για πρώτη φορά τη μπαλάντα Love story σε διασκευή του Richard Clayderman, ένιωσα κάτι πολύ όμορφο. Η μελωδία αυτή με ταξίδεψε μέσα στη μουσική. Θέλησα να το ακούσω πολλές φορές, μέχρι που άρχισα να το σιγοτραγουδώ με δικά μου λόγια. Έκλεισα τα μάτια μου και είδα εικόνες. Νότες γέμισαν το δωμάτιό μου και χωρίς να το καταλάβω πήρα κι εγώ την κιθάρα μου και προσπάθησα δειλά – δειλά να παίξω κάτι… οτιδήποτε. Να περιπλανηθώ μέσα στη μουσική… Σχεδόν μηχανικά πήρα μολύβι και χαρτί και άρχισα να γράφω. Οι λέξεις ήρθαν λες από μόνες τους μέσα στο μυαλό μου και σιγά – σιγά το χαρτί γέμισε λόγια, μουσική και μελωδίες. Η μπαλάντα συνέχισε να παίζει και ο ήχος της κάλυψε τα πάντα. Τίποτε δεν μπορούσε να συγκριθεί μαζί της! Στο τέλος προσπάθησα να δέσω τη μελωδία με τα λόγια που είχα γράψει και το αποτέλεσμα με ικανοποίησε απόλυτα. Ήταν η πρώτη φορά που έκανα κάτι τέτοιο και χάρηκα πολύ που η προσπάθειά μου δεν πήγε χαμένη. Νιώθω λοιπόν την ανάγκη να ευχαριστήσω την καθηγήτριά μου της Μουσικής κ. Ζωή Τσιλίκη αλλά και όλους τους συμμαθητές μου που θα αφιερώσουν λίγο από το χρόνο τους για να διαβάσουν τους στίχους μου: »Όταν τραγουδώ»

Ελένη Ζέρβα, Α1.  »Η κολλητή μου»  Το τραγούδι μου με τίτλο: ‘Η κολλητή μου» το εμπνεύστηκα από την καλύτερή μου φίλη τη Βίκυ με την οποία είμαστε μαζί από τα τέσσερά μας χρόνια! Ο κάθε στίχος, η κάθε λέξη του τραγουδιού έχει σχέση με τη φίλη μου και το χαρακτήρα της. Στις καλές και στις κακές στιγμές όπου κοιτάξω στο παρελθόν δε βλέπω στιγμή που δεν με στηρίζει και με συμβουλεύει. Δεν μ΄ έχει προδώσει και δεν μου έχει πει ποτέ ψέματα και αυτή η συμπεριφορά της μ΄ έκανε να γράψω αυτούς τους στίχους και να της εκφράσω το πόσο σημαντική είναι για μένα! Η μουσική που με ενέπνευσε προέρχεται από την τηλεοπτική σειρά: »Το νησί», μια πολύ ευαίσθητη και τρυφερή μελωδία που προσωπικά με συγκινεί! Τραγούδι:  Στέλλα Παρασκευοπούλου, Α’  Γυμνασίου (αφιερωμένο στη φίλη μου Ειρήνη).  

Ευγενία Δάγκου, Α1.  »Ζήσε, Ζήσε, Ζήσε» Επέλεξα να αλλάξω στίχους στο τραγούδι: »Money, Money, Money» των ABBA γιατί είναι ένα τραγούδι πολύ ζωντανό με ωραίο ρυθμό που με κάνει να διασκεδάζω. Δυστυχώς όμως στις μέρες μας πολλοί άνθρωποι δεν έχουν χρόνο για διασκέδαση και όνειρα αλλά νοιάζονται μόνο για τις δουλειές τους χωρίς να σκέφτονται τους συνανθρώπους τους. Γι αυτό το λόγο επέλεξα μ΄ αυτό το τραγούδι να τους παροτρύνω να »ζήσουν» τη ζωή με αγάπη, χαρά και όνειρα και να ξεχνούν που και που τα προβλήματά τους διασκεδάζοντας το κάθε λεπτό που περνά!  Ερμηνεία: Ελένη Γαβριηλίδου, Γ’  Γυμνασίου και Στέλλα Παρασκευοπούλου, Α’ Γυμνασίου.

Αγγελική Ταχτατζή, Γ1. »Μακριά σου …» . »Μετά από μέρες δύσκολες, στενάχωρες και άψυχες …» όπως αναφέρω στους στίχους μου, μου δόθηκε η ευκαιρία να κάνω κάτι που αγαπώ τόσο μα τόσο πολύ, όσο το γράψιμο και το τραγούδι! Αποφάσισα να γράψω ένα τραγούδι για τις στιγμές του πριν και τα συναισθήματα του τώρα. Δεν μου ήταν δύσκολο να γράψω τους στίχους αλλά μετά από αφιέρωση αρκετού χρόνου προέκυψε για μένα, μια εξαιρετική δουλειά και ταυτόχρονα μια πολύ όμορφη εμπειρία!  

Βικτώρια Δάτση, Β1. Τους στίχους μου με τίτλο: »Αυθόρμητος με μουσική», τους εμπνεύστηκα από ένα πολύ αγαπημένο μου και ιδιαίτερα μελωδικό, γαλλικό τραγούδι το: »Tu es comme ca».  Θέλησα με τους στίχους μου να δείξω ότι η μουσική εκφράζει ελεύθερα και αυθόρμητα τα συναισθήματα του ανθρώπου, χωρίς όρια, χωρίς εμπόδια! Και φυσικά χωρίς μουσική κανένας άνθρωπος δεν έχει ζωντάνια και βέβαια δεν σχηματίζεται ένα χαμόγελο στο πρόσωπό του, κάτι που χρειάζεται πολύ στις μέρες μας. Ευχαριστώ πολύ επίσης, την καλή μου φίλη Κοραλία, από την οποία εμπνεύστηκα τους στίχους του τραγουδιού.

Κατερίνα Σαρησάββα, Γ2 (2008). »Τιτανικός». Η ανάγκη για να εκφράσω τον εσωτερικό μου κόσμο ξεκινά από ποικίλους παράγοντες, η αφορμή όμως για να γράψω προέρχεται από τη μουσική. Η μουσική δημιουργεί εικόνες, ταινίες μικρού μήκους με σενάριο τα λόγια του τραγουδιού. Μετά έρχεται η έμπνευση και ακολουθώντας το ρυθμό του τραγουδιού δημιουργώ μια νέα ποιητική σύνθεση. Το ίδιο μου συνέβη όταν άκουσα το μουσικό θέμα  από την ταινία » Ο Τιτανικός» – Titanic Symphony.  Άλλωστε η ποίηση είναι ο καθρέφτης της ψυχής!

Μουσική με Λογοτεχνία

Εργασία: Δημιουργείστε το δικό σας λογοτεχνικό κείμενο: μουσική ιστορία – μουσικό παραμύθι, με αφορμή ένα τραγούδι ή ένα μουσικό έργο.

Ελευθερία Κοντού, Βίκυ Σαμαρά, Γ2. » Ένα φτωχό παιδί που έκανε την μεγάλη του αγάπη πραγματικότητα’‘ είναι ο τίτλος της μουσικής ιστορίας που εμπνευστήκαμε από το ξένο τραγούδι: Iris . Θεωρήσαμε ότι το λογοτεχνικό κείμενο που δημιουργήσαμε με την υπόκρουση του συγκεκριμένου τραγουδιού, ταιριάζει απόλυτα με το μήνυμα που προκύπτει μέσα από την ιστορία και γενικότερα πιστεύουμε πως η λογοτεχνία όπως και η μουσική περνάει κάποια σημαντικά μηνύματα με έναν πολύ ιδιαίτερο τρόπο. Eυχαριστούμε θερμά τη συμμαθήτριά μας Πολυξένη Μπαλτζή για την επεξεργασία της ιστορίας μας στο power point. »Μουσική ιστορία»

 Αριάδνη Σαχίνογλου, Α2.  Επέλεξα να ασχοληθώ με το θέμα: »Μουσική και Λογοτεχνία» γιατί όταν ακούω μουσική, μέσα στο μυαλό μου δημιουργούνται σκέψεις και εικόνες που κάποιες φορές συνδυάζονται και ενώνονται σε μια ιστορία… Έτσι αποφάσισα για πρώτη φορά, να γράψω την πρώτη ιστορία που εμπνεύστηκα, όταν άκουσα το μουσικό κομμάτι: Μικρή νυχτερινή Μουσική του Μότσαρτ. Η μουσική αυτή μου έφερνε εικόνες χαράς και ευτυχίας στο μυαλό… Μετά σκέφτηκα ότι η χαρά και η ευτυχία είναι μεγαλύτερη ανάγκη για τους ανθρώπους που δεν την έχουν ξαναζήσει, ιδιαίτερα για τα παιδιά! Το πιο όμορφο πράγμα που θα μπορούσα να φανταστώ για να εκφράσω το συναίσθημα της χαράς, πιστεύω, ότι θα ήταν κάτι με πολύ χρώμα … Ακόμα σκέφτηκα ότι όλα τα παιδιά λατρεύουν τα μπαλόνια και έτσι συνδύασα το χρώμα με τη χαρά, τα παιδιά και τα μπαλόνια … »Τα μπαλόνια… δίνουν την ευτυχία!»  Ευχαριστώ πολύ τη μαθήτρια της Β΄ Γυμνασίου Μαρία Φροσύνη για την επεξεργασία της ιστορίας μου στο power point.

 Δημήτρης Μητσόπουλος, Γ2. Το θέμα με το οποίο αποφάσισα να ασχοληθώ στην εργασία μου, το εμπνεύστηκα από ένα παλιό Ιρλανδέζικο παραμύθι. Το παραμύθι αυτό είναι μια τρυφερή και συνάμα διδακτική ιστορία με τίτλο: »Ο κούκος των Χριστουγέννων». Εξελίσσεται σ’  ένα χωριό παραμονές Χριστουγέννων. Ήρωες είναι δύο αδέλφια – ό ένας καλοσυνάτος και ευγενικός και ο άλλος σκληρός που νοιάζεται μόνο για τον πλούτο – που είναι τσαγκάρηδες. Το παραμύθι αυτό μας διδάσκει πως η ευτυχία δεν βρίσκεται στα πλούτη και τα χρήματα αλλά στην αγάπη και την καλοσύνη. Χώρισα το παραμύθι σε σκηνές και την κάθε μία την επένδυσα με μουσική. Η μουσική που επέλεξα είναι κλασσική και όχι μόνο, μου αρέσει ιδιαίτερα και νομίζω πως αρμόζει στις σκηνές αυτές. Ευχαριστώ πολύ τη συμμαθήτριά μου Έλλη Αράπη για την εξαιρετική παρουσίαση της εργασίας μου στο movie maker.

 Σύνθεση Μουσικής

 Νίκος Μουρατίδης, Γ1.

Μουσική με θεατρικό παιχνίδι

 Ομαδική εργασία στην τάξη : Εμπνευστείτε και δημιουργείστε τη δική σας ιστορία υπό τους ήχους της μουσικής …  Tango to Evora, Loreena McKennit. Στη συνέχεια επιλέξτε έναν ρόλο και αποδώστε τον με εικόνα (θεματικό στιγμιότυπο).

Ιστορία Α’ : »Τα όνειρα των παιδιών!» –  »Θεματικά στιγμιότυπα»

 Ιστορία Β’ : »Η Μικρή Πολιτεία»  –  »Θεματικά στιγμιότυπα»       

   

»Η συμμετοχή μας στο 3ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής»

 

»Νόησις», 05/05/2011

Μουσική και Γαλλικά

Το ποίημαLachancondeRoland”, (Το τραγούδι του Ρολάν) είναι δημιουργία της καθηγήτριας Γαλλικών Εύας Φραντζή με τη βοήθεια των μαθητών του Πειραματικού Γυμνασίου Πα. Μακ., για τη συμμετοχή στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Γαλλοφωνίας 2010 όπου και έλαβαν το A’ Βραβείο. Το ποίημα μελοποιήθηκε από το μουσικό Κώστα Κυριακίδη και ερμηνεύεται από τις μαθήτριες: Βικτώρια Δάτση και Κοραλία Κοντού. (Η ιστορία:  Ένας 15χρονος έφηβος, ο Roland, παθιασμένος με το κομπιούτερ του, ελάχιστα ενδιαφέρεται για το σχολείο του, εκτός από τα μαθηματικά, τη φυσική και τα αγγλικά … Φιλίες μόνο μέσω του διαδικτύου, σχεδόν αγοραφοβικός. Μέχρι τη στιγμή που τα mails κάποιου κοριτσιού θα αγγίξουν την καρδιά του. Στην αρχή τον πιάνει πανικός για τη συνάντηση του Σαββάτου, επειδή χωρίς οθόνη, χωρίς πληκτρολόγιο που πάει; Τι θα της πει;… Τελικά, νικά το φόβο του, αφήνει την οθόνη για λίγο και αντικρίζει εκείνην. Ένα χαμόγελο τρυφερό απλώνεται στο πρόσωπό του). 

Δημιουργικές εργασίες με αφορμή τη συμμετοχή του σχολείου μας στο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Cammedia, στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης (09/12/2011)

 Το έργο είναι ειδική παραγγελία στον συνθέτη Αλέξανδρο Μούζα, ένα νέο διαδραστικό – συμμετοχικό μουσικό έργο, διάρκειας 20 λεπτών, με τίτλο «Cam-Media» που λαμβάνει υπόψη τη συμμετοχή των μαθητών. Το γενικότερο θέμα του Cammedia αφορά στη σχέση της φύσης με τον άνθρωπο (φυσικά φαινόμενα, ο άνθρωπος στο περιβάλλον που ζει, επικοινωνία, γλώσσα, τεχνολογία, ανακύκλωση). Το έργο είναι γραμμένο για την Καμεράτα – Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής, ένα ορχηστρικό σύνολο που αποτελείται από έγχορδα όργανα και συνοδεύεται από ηχητικά εφέ και ηλεκτρονικούς ήχους που παράγονται μέσω υπολογιστή. Οι μαθητές συμμετέχουν μεταμορφώνοντας σε μουσικά όργανα υλικά της φύσης, ανακυκλώσιμα υλικά, αντικείμενα της καθημερινότητάς τους μέχρι και τα κινητά τους τηλέφωνα, ενώ καλούνται να χρησιμοποιήσουν το σώμα και τη φωνή τους μέσα από το τραγούδι και απαγγελία.

Μπορείτε να κατεβάσετε στον υπολογιστή σας τη μουσική του έργου σε μορφή MP3 από την προσωπική ιστοσελίδα του συνθέτη Αλέξανδρου Μούζα στη διεύθυνση: http://www.mouzas.com/


Θ έ μ α τ α

1. Ζωγραφική. Το Cammedia είναι ένα μουσικό έργο με περιγραφικό χαρακτήρα αφού δημιουργεί ηχητικές εικόνες από το φυσικό και το καθημερινό περιβάλλον του ανθρώπου. Επιλέξτε ένα από τα παρακάτω θέματα για ζωγραφική: Πουλιά στην εξοχή, Βροχή –  Καταιγίδα, Αέρας, Ρυάκι – Ποτάμι, Θάλασσα – Βότσαλα – Γλάροι, Ταξίδι στη Μέση Ανατολή, Φωτιά – καταστροφή, Άνθρωποι στην πόλη (Θόρυβοι – Επικοινωνία – ήχοι ομιλίας), Η τεχνολογία στην καθημερινότητά μας, Η ομορφιά της γης. Εμπνευστείτε για τη ζωγραφική σας  ένα τίτλο και λίγες σκέψεις για το μήνυμα που θέλετε να δώσετε . ..

Θόδωρος Μπεχλιβάνης, Γ2 – »Luminous Clouds»

2. Δημιουργία νέων στίχων.  Με βάση το ρυθμό και τον τονισμό των λέξεων του Ορφικού ύμνου (»Ύμνος στη γη») που τραγούδησαν τα παιδιά δημιουργείστε τους δικούς σας στίχους. 

Γιώργος Σιδεράς, Α2, ΄Ύμνος στη γη»

Ευγενία Δάγκου, Β1,  ‘Στον Ήλιο»

3.  Δημιουργία  ενός ποιήματος εμπνευσμένου από το έργο Cammedia. Επιλέξτε το δικό σας τίτλο (όπως π.χ. Το τραγούδι των πουλιών, Μπόρα στην εξοχή, Καταιγίδα, Παιχνίδια της θάλασσας, Γλάροι στον αφρό, Η χαρά της φύσης, Μέσα στη βουή του δρόμου, Φωνές της πόλης, Η φύση στις φλόγες, Καμένο τοπίο, Ήχοι της Ανατολής, Άνθρωποι και φύση, Ωδή στον πλανήτη Γη κ.λ.π.)

Εβελίνα Στολτικίδου, Β2  »Η ομορφιά της φύσης»

Αλεξάνδρα Μουταφίδου, Β2, »Εικόνες της Φύσης»

Θωμαή Κοραϊδου, Β2, ‘Μέσα στη βουή του δρόμου»

Σοφοκλής Κείσαρης, Γ1, »Η δύναμη της Φύσης»

4. Δημιουργία Ιστορίας. Δημιουργείστε μια ιστορία εμπνευσμένη από το έργο ακολουθώντας τη σειρά των παραπάνω ηχητικών εικόνων (θέμα 1) που δημιουργεί το μουσικό έργο κατά την εξέλιξή του.

5. Δημιουργία moviemaker- power point. Επιλέξτε εικόνες που αντιπροσωπεύουν «σκηνές» του έργου και επενδύστε τμήματα της μουσικής του.

Λαμπρίδου Ζωή, Β1 –  Cam – media, »Εικόνες από τη φύση»

Ειρήνη Γουνοπούλου, Βικτώρια Δάτση, Γ1, Cam-media – »Η Φύση και ο Άνθρωπος»

Χριστόδουλος Βλάχας, Γ1, Cam-media-»Ηχητικές Εικόνες»

Βασίλης Κοχλιαρίδης, Κωνσταντίνος Λυρούδης, Γ1,  Cam-media – »Μουσικές Σκηνές»

Αθηνά Κουταλά, Κατερίνα Κωνσταντινιάκου, Γ1 Cam – media, »Ο Πλανήτης Γη»

6. Σύνθεση. Επιλέξτε ένα από τα θέματα του έργου και συνθέστε τους δικούς σας ήχους (ηχογραφημένους ή έτοιμους από υπολογιστή) δημιουργώντας το ανάλογο ηχητικό περιβάλλον που θέλετε.

Λεωνίδης Ματθαίος, Β1»Ήχοι της φύσης»

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: